سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش کولینگ تاور-مزایا کولینگ تاور

 

کولینگ تاور:

کولینگ تاور یک راه حل اثبات شده و مقرون به صرفه برای دفع گرمای آب کندانسور و فرآیندهای صنعتی می باشد. در حین کار، آب کندانسور یا آب فرآیند مستقیماً از سطح انتقال حرارت کولینگ تاور جریان می یابد. با ورود هوا به کولینگ تاور، بخشی از این آب تبخیر شده و آب باقی مانده را خنک می کند.کولینگ تاور گرمای سیستم های خنک کننده با آب را به جو منتقل می کنند. آب گرم از سیستم وارد کولینگ تاور می شود و از طریق قسمت پر (سطح انتقال حرارت) توزیع می گردد. و با تماس هوا باعث تبخیر قسمت کوچکی از آب می گردد. این تبخیر گرمای آب باقی مانده را که در حوضچه آب سرد جمع آوری شده و برای جذب گرمای بیشتر به سیستم باز می گردد، حذف می کند. کولینگ تاور انواع مختلفی دارد که در ادامه به ان ها اشاره شده است از انواع کولینگ تاورها می توان بهدر کولینگ تاورجریان متقاطع ، جریان آب به صورت عمودی به پایین پر می شود در حالی که هوا به صورت افقی از آن طرف عبور می کند. در کولینگ تاور های جریان، آب در حالی که هوا به صورت عمودی بالا می رود به صورت عمودی به پایین پر می شود،اشاره کرد.

کاربرد کولینگ تاور:

کولینگ تاور در سیستم خنک‌کاری واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمیایی و سایر واحدهای شیمیایی مشابه، نیروگاه‌های حرارتی و سیستم‌های اچ‌وی‌ای‌سی برای تهویه مطبوع ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد   .

انواع کولینگ تاورها:

کولینگ تاور براساس ابعاد و طرفیت و نوع تماس هوا با اب و انتقال حرارت و ..تقسیم بندی می شود.

انواع کولینگ تاور از نظر ابعاد و اندازه:

کولینگ تاورها براساس ابعاد و اندازه در سایزها کوچک که اغلب در پشت بام منازب و.. استفاده می شود و با ابعاد و اندازه سازه‌هایی غول‌پیکر و هذلولی شکل که ارتفاع‌شان در حدود دویست متر و قطرشان در حدود یک‌صد متر می‌رسد، تولید و طراحی می شود.نوع دیگر کولینگ تاور که به شکل مستطیل است و ارتفاع ان چهل متر و طول هشتاد متر می باشد.از کولینگ تاور به صورت هذلولی شکل در نیروگاه‌های هسته‌ای اغلب مورد استفاده قرار می گیرد و دربعضی موارد در واحدهای شیمیایی بزرگ و سایر واحدهای صنعتی نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.همینطور کولینگ تاورهایی که در ابعاد و ارتفاع و ظرفیت بزرگتری تولید می شود که در صنایع خاص از ان ها بهره مند می شود.

اجزا کولینگ تاور:

 

فن کولینگ تاور

فن ضربی کولینگ تاور

پکینگ یا مدیا

حوضچه یا باسین

قطره گیرها

فن پروفیل ایر فویل کولینگ تاور

فن پروفیل ایر فویل با فرم پروفیل

انواع کولینگ تاور براساس نوع جنس بدنه:

کولینگ تاور معمولاً به سه صورت فلزی، فایبر گلاسی و بتنی تولید می‌شود.

انواع کولینگ تاور:

کولینگ تاور مدار باز:

از پرکاربرد ترین نوع کولینگ تاور می توان به کولینگ تاور مدار باز اشاره کرد همچنین کولینگ تاور مدار باز را نیر با نام کولینگ تاور مرطوب نیز می شناسند.کولینگ تاور مدار باز براساس شکل اهری به صورت مکعبی و مخروطی تعبیه می شود. در کولینگ تاور مدار اب و هوا با تماس مستقیم با یکدیگر سبب خنک شدن و کاهش دمای اب می گردد

کولینگ تاور مداربسته:

از انواع کولینگ تاور می توان به کولینگ تاور مدار بسته اشاره کرد که براساس کارایی به دو خشک و هیبریدی تقسیم بندی می گردد. در کولینگ تاور مدار بسته اب و هوا بایکدیگر تماس غیر مستقیم دارد.کولینگ تاورهای  خشک با تماس کاملاً غیر مستقیم هوا با جریان آب داغ در کویل های فیندار سبب کاهش دمای این سیال می گردند. کولینگ تاور هیبریدی نیز با عملکردی مشابه و البته با پاشش یک سیکل ثانویه آب به خنک کاری این سیال گرم می پردازند و عملاً با عملکردی دوگانه وظیفه خود را انجام می دهند.

عوامل موثر در خنک کردن کولینگ تاور:

سطح تماس آب و هوا

شیوه پخش آب

 نوع آکنه های برج

 سرعت آب

سرعت جریان هوا

اختلاف درجه حرارت آب خروجی و هوای ورودی

اگر رطوبت هوا هر زیاد باشد راندمان خنک شدن برج پایین می آید

پیشگیری از رسوب گرفتگی در کولینگ تاور:

برای پیشگیری از رسوب گرفتگی کولینگ تاور می بایست در فاطله زمانی مشخص بررسی و بازرسی شود از جمله شست و شو پکینگ ها با اسید و زیراب کشی و استفاده از آب نرم و سخت گیری شده و نظافت داخل کولینگ تاور از مواردی است که می تواند در پیشگیری از رسوب گرفتگی کولینگ تاور موثر باشد همچنین اگر در پکینگ ها رسوب ایجاد شود می بایست به تعویض پکینگ ها اقدام فرمایید.

نصب کولینگ تاور:

نصب کولینگ تاور اینگونه می باشد که نباید در پیرامون کولینگ تاور هیچ گونه مانعی وجود داشته باشد که از ورود هوای تازه داخل کولینگ تاور جلوگیری کند.اگر از چند کولینگ تاور در مکانی استفاده می شود می بایست ان ها را به نحوی قرار داد که هوای گرم وارد کولینگ تاور دیگری نشود لذا موجب کاهش راندمان سایر کولینگ تاور ها می گردد.اگر کولینگ تاور را در یک محیط باز قرار داده مشکل و اسیب جدی نخواهد دید و در راندمان ان نیز تاثیری نخواهد گذاشت اما اگر کولینگ تاور در داخل ساختمان نصب و استفاده شود می بایست ان را بین دیوارها نصب کرد و به موارد زیر توجه شود:

می بایست در محیطی بدون مانع باشد تا هوای کافی و لازم به کولینگ تاور برسد.

هوای گرم خروجی از کولینگ تاور می بایست به گونه‌ای خارج شود که امکان بازگشت و گردش مجدد آن به گولینگ تاور امکان نداشته باشد لذا بازگشت مجدد چنین هوایی در کولینگ تاور دمای مرطوب هوای ورودی به کولینگ تاور را افزایش می‌دهد و سبب گرم ماندن آب در خروج از کولینگ تاور می گردد. مشخص کردن محل نصب کولینگ تاور به عوامل دیگری هم بستگی دارد از قبیل استحکام محل نصب، تجهیزات اضافی برای تقویت آن، هزینه فراهم کردن تجهیزات اضافی برای برج و مسائل مربوط به معماری ساختمان و...می باشد.

نکات مهم برای خرید کولینگ تاور:

برای خرید یک کولینگ تاور می بایست ابتدا تعیین کرد که این برج در چه نوع واحد صنعتی، با چه میزان تولید گرما، در چه محل و با چه آب و هوایی قرار است نصب شود.از موارد دیگر که در خرید کولینگ تاور می بایست اهمیت داد شامل:

مقدار خنک سازی مورد نظر

متریال استفاده شده در ساخت برج

کیفیت مواد و متریال استفاده شده در ساخت کولینگ تاور مانند مواد استفاده شده

شرایط آب و هوایی محل نصب

مسائل اقتصادی

عمر مفید دستگاه

میزان مصرف انرژی فن و پمپ

تولید کننده کولینگ تاور:

کارخانه تولید کولینگ تاور مهتاب گستر، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید کولینگ تاور با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین کولینگ تاور را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش کولینگ تاور مهتاب گستر همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید مهتاب گستر برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید کولینگ تاور و استعلام قیمت کولینگ تاور مهتاب گستر به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص مهتاب گستر در تماس باشید.